یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

واتساپ وب از راه اندازی تا تنظیم و استفاده

۵ بازديد

به طور معمول افراد می توانند با نصب نسخه دسکتاپ مسنجرهای مختلف مثل تلگرام، اسکایپ، واتساپ و… به طور همزمان از طریق دسکتاپ خود نیز وارد برنامه های فوق شوند. اما واتساپ مثل برخی از رقیبان سرسخت خود کار را از این راحت تر کرده و به کاربران این امکان را می دهد تا با چند اقدام ساده به راحتی نسخه وب واتساپ خود را روی مرورگر سیستمشان بالا آورده و از واتساپ وب استفاده کنند . واتساپ وب یک قابلیت بسیاری کاربردی ارائه شده توسط این برنامه است که به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق کامپیوتر و مرورگر به راحتی به واتساپ تحت وب دسترسی پیدا کنند. طبق جدیدترین آمارها بیش از 70 درصد افراد بالای 18 سال در ایران از پیامرسان واتساپ استفاده می کنند. قاعدتا خیلی از آنها نیاز به استفاده از واتساپ وب دارند. اگر قصد دارید از واتساپ وب یعنی ورود به واتساپ از طریق نسخه تحت وب را تجربه کنید نسخه وب واتساپ را روی مرورگر اجرا کنید. شما می توانید به راحتی می توانید با واتساپ تحت وب در راستای ورود به واتساپ اقدام کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن وارد برنامه واتساپ خود شوید. بعد از استفاده نیز در راستای حفظ امنیت اطلاعات خود در نهایت نیز می توانید با ترفندی که در ادامه به شما آموزش داده می شود از نسخه وب خارج شوید و در صورت تمایل به ورود دوباره با اسکن QR کد جدید این کار را انجام دهید. البته این کار به عنوان یک فعالیت امنیتی پیشنهاد می شود. توصیه می کنیم هر وقت که روی یک کامپیوتر نسخه وب واتساپ را استفاده کردید بلافاصله پس از اتمام کار، از آن خارج شوید. در حالت عادی شما نمی توانید از 2 واتساپ تحت وب استفاده کنید مگر اینکه از قابلیت مولتی دیوایس بتا واتساپ برای این کار استفاده نمایید.


برای آشنایی با نحوه استفاده نسخه وب نرم افزار واتساپ وب می توانید از مقاله زیر استفاده کنید: 


واتس آپ وب برای استفاده در کامپیوتر

نحوه نصب مجدد واتساپ بدون حذف اطلاعات در گوشی آیفون

با وجود برتری آیفون نسبت به اندروید، اما این سیستم عامل هم مشکلات خود را دارد. مثلاً اگر واتساپ را حذف نصب کنید به دلیل عدم ذخیره اطلاعات در سرورهای آیفون، دیتای خود را از دست می دهید.

اگر می خواهید بعد از نصب مجدد واتساپ به اطلاعات قبلی خود دسترسی داشته باشید، باید از آنها به صورت مداوم روی iCloud خود بکاپ بگیرید.

قبل از حذف نصب واتساپ:

1- قبل از نصب مجدد واتساپ بررسی کنید از اطلاعات بکاپ گرفته شده است یا نه. در واقع قبل از حذف نصب باید این موضوع را بررسی کنید. اگر بکاپی وجود ندارد، از مسیر زیر می توانید آن را ایجاد کنید:

Settings > Chat > Chat Backup

اکنون از اطلاعات شما یک نسخه بکاپ گرفته می شود و می توانید با خیال راحت واتساپ را حذف نصب کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.